مراقبت های بعد از جراحی لثه با لیزر

لیزر دندان در دوران بارداری
آیا لیزر دندان در دوران بارداری ضرر دارد؟
۱۳۹۶/۱۱/۰۹
سندرم دندان شکسته چیست
سندرم دندان شکسته چیست؟
۱۳۹۶/۱۱/۲۳

مراقبت های بعد از جراحی لثه با لیزر

مراقبت های بعد از جراحی های لثه

در صورتی که از لیزر برای جراحی لثه استفاده کرده اید، حتما این نکته را در نظر داشته باشید که چه مراقبت هایی برای لثه ها و دندان هایتان در پی این پروسه لازم می باشد. درمان بیماری های لثه از جمله بیماری پریودنتال با لیزر، روشی قدرتمند در بحث دندانپزشکی نیز به حساب می آید. برخلاف روش های سنتی که برای جراحی لثه استفاده می شود، در جراحی لثه با لیزر هیچ گونه برش یا بخیه ای بروی دندان صورت نمی گیرد.

جراحی لثه با لیزر به روش LANAP :

در لیزر دندان به روش LANAP، بازسازی مجدد استخوان لثه صورت می گیرد. در مقایسه با جراحی های سنتی لثه، در این روش از ایجاد عفونت و باکتری ها در لثه و استخوان هایی که محافظ دندان ها می باشند، جلوگیری می شود.

در واقع، لیزر انقلابی در صنعت دندانپزشکی بوده است. زیرا در درمان اکثر بیماری های لثه با لیزر معمولا بروی ترمیم تمرکز می شود، و مناطق آسیب دیده به طور طبیعی بازسازی می شوند. در روش LANAP مزایای بسیاری دیده می شود که عبارتند از :

• درد کمتری دارد.
  • کاهش حساسیت بعد از جراحی خواهد بود.
  • منجر به کاهش کمتری در لثه ها و نیز سلامت بهتر لثه ها می شود.
  • زمان ریکاوری بعد از آن بسیار کم می باشد.

عوارض بعد از LANAP یا جراحی لثه با لیزر، بسیار کم می باشد، اما مراقبت های کامل و مناسبی بعد از آن نیاز می باشد. البته تا چندین هفته علائم آن دیده نمی شود. در طی اولین ماهی که جراحی انجام می شود، باید نسبت به جراحی واکنشی در برابر عفونت یا آسیب نشان داده شود.

پس از جراحی لثه چه اتفاقاتی می افتد؟

مراقبت های بعد از جراحی لثه

معمولا خونریزی های بسیار کم، تورم اندک و نیز دردهای مداوم ممکن است در پی جراحی باشد. همه این علائم و خونریزی بعد از جراحی برای ترمیم بدن ضروی می باشند.

مراقبت های بعد از جراحی لثه :

بعد از جراحی، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن در ناحیه درمان شده به مدت ۱۰ روز باید قطع شود. ممکن است نیاز شود، اما باید به آرامی و با دقت صورت گیرد.

تا جایی که می توانید غذاهای نرم و یا از مایعات استفاده کنید؛ مثل تخم مرغ، ماست، پنیر، کره، بستنی، و غیره. همچنین توصیه می شود بعد از جراحی لثه با LANAP تا سه روز رژیم مایعات داشته باشید. اگر دارویی تجویز شده بود، حتما طبق دستورالعمل مصرف کنید.

گاهی اوقات دندان ها ممکن است درد و ناراحتی داشته باشند. معمولا دوهفته بعد از درمان این دردها شروع می شوند. این علائم یعنی زمان ملاقات با دنانپزشک می باشد. پروسه درمان باید بررسی شود و نحوه جویدن نیز باید بررسی شود.

معمولا ناراحتی های پس از جراحی کم می باشد، اما برخی جنبه های بهبودی آن ممکن است تا یک سال طول بکشد. در صورتی که علائم نگران کننده ای در دندان ها یا لثه هایتان دیدید، حتما با دندانپزشک خود ملاقات داشته باشید، خصوصا در رابطه با درد های مکرر.

Call Now
Directions